Múlt hétfő este tartotta a Formula Racing Team a szokásos Rollout eseményét a K épület aulájában, amelyen a két legújabb fejlesztésű versenygép került leleplezésre. A csapat a tavalyi elektromos hajtású autójának tovább gondolt verzióját, illetve fennállása során az első önvezető járművét mutatta be a nagyközönség előtt.
Az esemény elején köszönetet mondtak minden támogatónak, beszállítónak, akik a fejlesztést segítették. Ezt követően egy prezentációban foglalták össze az FRT fejlődését, valamint fennállásuk fontosabb mérföldköveit a legelső versenyautótól egészen a mai koncepcióig. Az előadás közben sok érdekesség elhangzott: például, hogy miként lett az egyik autó neve a szokatlanul hangzó Maula; vagy hogy melyik versenygép rendelkezett először négykerék-meghajtással. Ezután következett a műsor fénypontja, az új versenyautók leleplezése a nagyközönség előtt. Először az elektromos meghajtású autót pillanthatták meg a jelenlevők, amelynek alapjául az előző évi modell szolgált. A fontosabb változtatások részleteit (új hajtáslánc, nagyobb kapacitású akkumulátor) a részleg vezetője ismertette egy rövid diavetítés keretében. Hasonlóképpen történt ez a driverless autónál is, ahol megtudhattuk, milyen kihívások merülnek fel egy teljesen önvezető jármű tervezésénél, illetve hogy milyen módszer alapján tud a versenygép a pályán orientálódni. A leleplezést nagy érdeklődés fogadta, jelen voltak a csapat szponzorainak képviselői, valamint a Széchenyi István Egyetem versenycsapata, az Arrabona Racing Team is. A bemutató után lehetőség volt megtekinteni közelről az új autókat, valamint a vendégeket egy állófogadásra is meghívták.
Marton Péter, a menedzsment részleg vezetője válaszolt az előadás közben felmerült kérdéseinkre:
Milyen jövőbeli versenyekre, eseményekre készül a csapat?
Az első komolyabb verseny, amelyen részt veszünk, a július 18-án kezdődő, Zalaegerszegen megrendezendő FS East. Hazánkban kerül a világon másodszor megrendezésre az önvezető autó verseny, amelyet tavaly Németországban tartottak meg. Az elektromos autónk itt kerül először bemutatásra versenykörülmények között, és reméljük, hogy önvezető autónk is jól fog itt szerepelni. A következő versenyünk a németországi FSG lesz augusztus elején. Jelenleg még várólistán vagyunk, nem biztos a szereplés, de elég jó helyen vagyunk, ezért reménykedünk abban, hogy kijutunk. Továbbá augusztus végén egy FS Spain nevezetű barcelonai verseny várható, ahol szintén az önvezető autónkkal szeretnénk megmutatni, hogy mire vagyunk képesek. Ezt a három fő versenyt tűztük ki idénre, amelyek közül az egyiken két autóval fogunk szerepelni. Mindezeken felül vannak még egyéb megjelenéseink, most hétvégén, június 23-án mentünk le Paksra a Múzeumok éjszakája rendezvényre. Az autókkal elsősorban a versenyeken találkozhattok, és csak szeptembertől, a szezon végeztével lehet majd megjelenéseken látni, mint kiállítási modellt.
A tervezés és a gyártás folyamatában milyen nehézségek, rizikók léptek fel?
Mindig fellépnek a biztonság megoldása körüli kérdések, amely nagyon fontos szempont ebben a Formula Student sorozatban. A biztonság mindig az első. A gyártás során problémát okozhat, és okozott idén is, hogy nem jutunk el időben a gyártó céghez, és nem tudja vállalni, új céget kell keresni. Tervezési hibák is előfordulhatnak, amelyet a gyártó cégek visszajeleznek nekünk és közös nevezőt kell keresünk. A nyárra vonatkozóan érdekességként megemlíteném a most először indított próbaidős képzést, amellyel próbáljuk egy szintre hozni az új tagokat. Az idén felvett 35 új tagnak szeptemberig van ideje bizonyítani, hogy valóban rátermettek, hogy FRT-sek legyenek. Így nemcsak megfelelően tudják majd képviselni a csapatot, de be is kapcsolódhatnak a szeptemberben kezdődő gyártás folyamatába.
A Szerkesztőség nevében sok sikert kívánunk a jövőben is!